فهرست

معرفی مرکز

مؤلفه­ های اجتماعی سلامت همانند تحصیلات و سواد بهداشتی، دسترسی و استفاده از خدمات بهداشتی اولیه، مراقبت از سلامت خود و حمایت های اجتماعی و ... نسبت به عوامل بیولوژیک در سلامت و تندرستی انسان نقش بیشتری دارد. با توجه به اهمیت این مولفه ها، هدفمند شدن پژوهش ها و نیز کشف حقایق علمی و بهره مندی از آن در جهت حل مشکلات امور بهداشتی و درمانی، همچنین در راستای اهداف معاونت پژوهشی دانشگاه، مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر برسلامت تشکیل گردید، تا رسالت اصلی خود را، که توجه به این عوامل تعیین کننده و نیاز های اساسی می باشد، با انجام تحقیقات مختلف در جامعه و تولید دانش مورد نیاز در حفظ و ارتقاء سلامت عمومی جامعه به انجام رساند.

مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت در خرداد ماه سال 1391 ، با تکمیل اعضای هیات موسس خود و با اخذ موافقت اصولی شروع به فعالیت به صورت رسمی نموده و  ضمن پیگیری فعالیت های گذشته، برنامه‌ های قابل توجهی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

همچنین یادآور می گردداین مرکز از همکاری با سایر سازمان­ ها، مراکز تحقیقاتی و افراد علاقمند به پژوهش در حوزه عوامل موثر بر سلامت و ارتقاء آن استقبال می نماید.